Disainikeskuse intervjuu! Kirg on kõige alus

Neway koosneb kogenud strateegidest, disaineritest, arendajatest ja projektijuhtidest. Suurepäraseid brände ja kogemusi on nad loonud juba aastast 2007. Küsimustele vastab Neway brändistrateeg ja asutaja Jaan Naaber.

Mis tüüpi disainialased väljakutsed on valdavalt teie töölaual ehk millega igapäevaselt tegelete?

Armastame luua suurepäraseid brände ja kogemusi. Strateegiast elluviimiseni. Inimkeskselt, kaasavalt, järjepidevalt, mõõdetavalt ja terviklikult.

Ehitame uusi brände, disainime suurepäraseid kogemusi, juhime kasvule suunatud muutusi, anname hoogu tegutsevatele organisatsioonidele, innustame innovatsiooni, kirjutame haaravaid lugusid ning ühendame meeskondi ja kultuure. Tõstame brändide konkurentsivõimet – teeme nad tugevaks ja inimestele arusaadavaks.

Mis on Neway disainibüroo moto?

Mis on teie disainibüroole omane tugevus?

Meie inimesed ja toimimine meeskonnana, meie protsess ja metoodikad (sellest lähemalt allpool) ning väärtuslik kogemus.

Meie vundament on väga hea inimeste kooslus ühes teadmiste, kogemuste, oskuste, suhtumise ja kirega. Me oleme südames ja loominguliselt rahutud, tahame järjepidevalt olla paremad, luua tähendusrikast ja ilusat tööd ning õppida uusi asju. See positiivne rahutus on meie edasiviiv jõud. Me tahame asjadest aru saada, tahame teha väga head tööd ja tahame inimestena kasvada. Sellised me oleme – ambitsioon, teotahe ja analüüs segatuna tubli annuse hea huumori ja inimlikkusega.

Oleme tiimina ajas kasvanud. Täna on meid 13 ja ühes sellega on kasvanud ka meie mitmekülgsus. See tähendab rohkem ideid ja vaatenurki tööle, rohkem kogemust ja teadmisi, mis aitavad meil agentuuri ja meeskonnana püsida värskena. Kirg on kõige alus! Kui keegi armastab midagi, mida ta teeb ja on valmis sellesse panustama, on ka tulemus selle vääriline. Me läheme alati kaugemale, et saavutada tulemusi, mille üle me kõik uhked oleme.

13 aasta jooksul oleme loonud üle 150 brändi, teostanud ligi 400 digilahendust, teenindanud pea 1000 klienti ja töötanud enam kui 10 000 erineva disainipojektiga. Eelmisel aastal oli pea kolmandik meie tööst rahvusvaheline ja tegime tööd kaheksasse riiki.

Mida peate enda kõige õnnestunumateks projektiks/projektideks senimaani ja miks?

Südamelähedasi ja õnnestunud töid on väga palju, aga toon mõned erilisemad välja all pool:

LYDIA HOTELL

Strateegiline disain, teenusedisain, bränding, koduleht ja interjööri disain Eesti kõrgeima hinnanguga hotellile Lydia.

Lydia hotell on Eesti kõrgeima reitinguga hotell ja Eesti konkurentsivõimeliseim ettevõte 2020. aastal. Töö Lydia hotelli teenuse, toodete, kogemuse ja brändi loomisega on loonud väärtuse, mida hindavad kõrgelt tuhanded hotelli külalised üle maailma. Erakordne näide teenusedisaini, hoolimise, suurepärase kogemuse, meeskonna, juhtimise ja koostöö usaldusest.

“Neway meeskonna suur väärtus on oskus küsida õigeid küsimusi ja suunata inimesi ise õigetele vastustele. Neway oskab tuua igast ettevõttest välja kõige õigemad, olulisemad elemendid ning luua selle ümber erilise asja.” Kristo Seli, Lydia Hotelli endine juht ja Estiko juhataja.

EESTI LENNUNDUSKLASTER

Strateegiline disain, bränding ja koduleht Eesti lennundust kõrgustesse viivale Eesti Lennundusklastrile.

2019. aastal loodud Eesti Lennundusklaster ühendab lennundusga seotud ettevõtteid, mida ühendab soov teha koostööd lennunduse kui majandusharu arendamisel nii riiklikul kui ka rahvusvahelisel tasandil.


„Eesti lennundus vajab sisuga brändi. Visuaalne pool on meie jaoks „must have“, aga veel olulisem on positiivse maine loomine. Valisime Neway agentuuri, sest nad on motiveeritud ja nende huvi lennundus-klastri nimel pingutada oli juba eos hea märk.“
Kristo Reinsalu, Eesti Lennundusklastri tegevjuht.

STEBBY

Strateegiline disain ja rebränding Baltikumi suurimale tervise- ja heaoluteenuste platvormile Stebby (endine SportID).

Aitasime ellu viia SportID suure brändimuutuse. 120 000+ kasutajat, 1800+ teenusepakkujat ja ligi 7000 aktiivset tegevust koonduvad nüüdsest Baltikumi suurima tervise- ja heaoluplatvormi Stebby alla.


“Kui peaksin kolme märksõnaga võtma kokku meievahelise koostöö, siis need oleksid julgus, usaldus ja tiimitöö. Lisaks ei saa märkimata jätta, et kui väline koostööpartner muutub osaks Sinu tiimist, on see kindlasti märk usaldusest, pühendumisest, koostööst ja suurest tahtest.”
Emily Vigel, Stebby turundusjuht, CMO.

CONVERTAL

Strateegiline disain, rebränding ja koduleht Eesti juhtivale digiturunduse ning digireklaami agentuurile.

“Neway tiimiga oli rõõm kootööd teha. Nad oskasid asju selgelt meie jaoks aidata läbi mõelda ning vajadusi sobivasse visuaalsesse keelde tõlgendada. Nende suureks plussiks on oskus lisaks ilusale disainikeelele ka ärilist poolt lahti mõtestada ja seda implementeerida. Seda kõike plaanitud ajakava raames ja ilma viivitusteta. Kindlasti üks tugevamaid partnereid, kellega oleme koostööd teinud!”
Taavi Raidma, Convertali partner ja strateeg.

Mis teid inspireerib, kust ammutate igapäevaselt inspiratsiooni?

Meid inspireerivad inimesed meie kontoris ja inimesed, kellega me koostööd teeme. Ettevõtjad, juhid, sportlased, muusikud, näitlejad, korraldajad ja paljud teised. Nende kogemused, julged eesmärgid, ambitsioonid ja suured visioonid. Vestlused ja arutelud, mõttevahetused ja lugude rääkimised. Meie töö on suunatud inimestele, et neid inspireerida ja innustada.

Lisaks on meil Neway kontoris unikaalne raamatukogu, kus on juba ligi 600 raamatut ja mis täieneb iga uue projektiga. Miks? Sest projektidesse sügavale minnes tahame me asjadest aru saada ja raamatud annavad sellele kogemusliku, tehnilise või teoreetilise vaatenurga. Lisaks avardab lugemine silmaringi ja võimaldab koos raamatu autoriga oma mõtteid kaasa mõelda. Järjepidev õppimine ja pühendumine on ka ühed meie meeskonna põhiväärtused.

Milline on teie põhiline kliendiprofiil?

Meil on vedanud, et saame töötada paljude väga kaasahaaravate projektidega. Need on väljakutsuvad, äriliselt keerukad ja reeglina väga loomingulised. Meie kliendid on ambitsioonikad, julgete ideedega ja kasvule suunatud ettevõtted, kes otsivad tugevat taustajõudu, tulemustele orienteeritud, sihikindlat ja kogenud agentuuri. Meid liidavad meie klientidega ühised kõrged ambitsioonid ja eesmärgid. Meid usaldavad nii väiksed pereettevõtted kui suured korporatsioonid, start-up’id ja mittetulundusühingud. Paljud neist on kasvanud koostöö tulemusel oma valdkonna liidriteks, tulnud edukalt turule uute toodete ja teenustega või sisenenud näiteks edukalt välisturgudele. Mitmed neist on olnud aastate jooksul ka Eesti konkurentsivõimeliseimad ettevõtted.

Milline on tööprotsess kliendiga, sellest hetkest alates kui klient uksest sisse astub?

Meil on 13 aasta jooksul välja töötatud oma 6-etapiline tööprotsess (kutsume seda „The new way“), mis on disainitud suurepäraste brändide ja kogemuste loomiseks ning kasvule suunatud muutuste elluviimiseks.
See lähenemine võimaldab meil alustada iga teekonda õigesti, sukelduda igasse projekti süvitsi, küsida õigeid ja sisu avavaid küsimusi, tuvastata selged eesmärgid ning läheneda igale projektile eelarvamuste vabalt. Protsessi metoodikad ja tööriistad aitavad avada inimeste loomingulist ja strateegilist maailma. Selles on väga lihtsad ja efektiivsed tehnikad, mis on ideepõhised ja kasulikud. Kogu protsess tervikuna on väga motiveeriv ja kaasav, mille käigus jagame ka kõike seda, mida me teame ja oleme kogenud.

Võtame oma kliendid kaasa loomingulisele teekonnale, mis on lõbus ja kaasav, aga seda meile omasel professionaalsel ja tõsisel viisil. Tulemus on tõsine, aga teekond selleni peab olema inspireeriv ja fun. See tähendab, et me aitame alati lahendada keerulisi ärilisi väljakutseid. Alguses me küsime ja kuulame ning otsime oma klientide ärist seda õiget kirge ja inspiratsiooni. Sisuliselt on meie töö küll tiimide ja brändidega, aga tegelikult disainime me läbi toodete ja teenuste kogemusi päris inimestele, päris maailmas. Ja see on väga motiveeriv, inspireeriv ning vastutus- ja tähendusrikas.

Milliseid kliente sooviksite tulevikus enda juures rohkem näha, milliseid töid, mis valdkonnas tahaksite lisaks teha?

Ettevõtteid, kellel on julgust, ambitsiooni ja kirge. Töötame nii väikeste pereettevõtete, suurte korporatsioonide, start-up’ide ja MTÜ-dega. Me väärtustame ausat ja avatud koostööd, sest ainult nii on võimalik saavutada erakordseid tulemusi.

Mis on teie ambitsioon, kus näete end järgmise viie aasta pärast?

Viie aasta pärast valmistume tähistama oma 20ndat juubelit! Armastame jätkuvalt tööd brändide ja inimestega. Meil on Tartus erakordne disainiagentuur, mille töö mõju kogevad igapäevaselt miljonid inimesed üle maailma. Naudime välja teenitud suurt usaldust ja vastutust ning realiseerime neid oma projektides. Inimestena oleme jätkuvalt loominguliselt rahutud, tahame järjepidevalt olla paremad, oleme palju kogenumad ja mitmekülgsemad, aga ikka õpime uusi asju ning teeme tähendusrikast tööd.

Mis on see üks asi, mis peab alati teie kontoris/tööruumis olemas olema, mis annab selle õige tunde?

Positiivsus, mida meie inimesed endas kannavad.

 

///

Käesolev intervjuu viis läbi Eesti Disainikeskus ja ilmus Eesti Disainikeskuse blogis: https://disainikeskus.ee/disainiblogi/strateegiline-disainiagentuur-neway