Convertali uus bränd ja koduleht avasid seni suletud uksed

Convertal sündis 2009. aastal, kui kaks sõpra Fred Koppel ja Taavi Raidma asutasid ettevõtte, mille eesmärk oli viia Eesti ettevõtete äri suurte otsingumootorite reklaamidesse. Sealt edasi läks ettevõtte käima samas tempos kogu muu digimaailmaga: kiirelt ja kõrgelt. 

11 aastat hiljem on Convertal Eesti digiturunduse ja -reklaami lipulaev, olles 2019. aastal pärjatud Äripäeva TOP-is aasta digiturundusagentuuri auhinnaga. 

Lisaks eelnevale oli mullune aasta Convertali jaoks märgiline veel selle poolest, et koostöös Neway disainiagentuuriga vahetus pea täielikult nende väline kuvand. Täiesti uue ilme sai nii nende Kuldmuna vääriline visuaalne identiteet, koduleht kui ka pildi- ja graafiline keel. 

„Convertal tähendab, et meie fookus on tulemuslikkusel. Meil on kliendid, kes omakorda tahavad kliente ja nii see kõik sünnib,“ tutvustas oma ettevõtet Convertali partner ja strateeg Taavi Raidma. 

„Meie jaoks on oluline olla usaldusväärne, atraktiivne, väljapaistev ja konkurentsivõimeline. Kuvand on meie jaoks tähtis, sest inimesed peavad meid usaldama. Muidu nad ei telliks meie käest teenust,“ sõnas ta. 

Newayni jõuti isiklike kontaktide kaudu. Nende tehtud töödega oli ta tuttav varasemalt ja agentuuri valikuga tal raskusi polnud.

„Meil tekkis järjest suurem vajadus uute materjalide osas ja natuke tahtsime ettevõtte välisele kuvandile värskust anda. Võtsin kohe projekti alguses hoiaku, et proovime võimalikult palju agentuuri usaldada, siis tasub projekt täielikult ära. Ja taskuski,“ ütles ta.   

 

Uus bränd kui tööriistakast 

Ühe suurima plussina koostööst toob Convertali juht välja selle, et kõik loodud elemendid ja ümbritsev raamistik on selgelt paigas. See tähendab, et kui pärast rebrändingut peaks tekkima mõni idee teha reklaami või trükist, siis on kogu tööriistakast olemas: ikoonid, värvid, sõnastus, fotod ja palju muud. 

Neway kunstilise juhi Hanna Laura Metsma sõnul oli kohe alguses sisendiks antud, et tulemus peab olema ühelt poolt mänguline ja teisalt usaldusväärne. 

„Visuaalses keeles võrdub usaldusväärne korrapärasega, isegi tihtipeale minimalismiga, mille kõrvale tõime sisse erinevaid mängulisi graafilisi elemente. Värvide puhul kasutasime väärika tumesinise kõrval eristuvaid erksaid värve nagu erkpunane. Korrapärase ja mängulise iseloomu sümbioos tuleb eriti ägedalt välja uuest brändi kirjastiilist Modelica, millel on geomeetrilised ning robustsed tähevormid,“ tutvustas Metsma. 

Suuremad uksed avanesid 

Esimene suur asi, mis uue brändiga saavutati, oli meeskonnasisene ühtsus. Raidma sõnul oli üks eesmärkidest, et ettevõtte logo poleks miski, mis on tekstijupp tegevjuhi kirja jaluses, vaid midagi, mida saab näiteks oma pusa peal kanda ja sellega suhestuda.

Teise olulise muutusena tõi ta välja, et tänu uuele brändile avanesid mitmete ettevõtete uksed, kelleni varem ei olnud jõutud. 

„Eesti mõttes pole meil piiri ees. Me tahame kõnetada nii väikseid kui ka suuri ettevõtteid. Oluline, et mõjuksime usaldusväärsena,“ ütles Raidma. 

„Korralik ja toimiv bränd on meie jaoks midagi, mis avab ettevõtete uksi. Meie valdkonnas on väga suur konkurents, kodulehekülg ja välised kanalid on määrava tähtsusega. Sellest tulenevalt peab ettevõtte nägu olema korras,“ lisas ta. 

Märklaud kui keskne element 

Metsma sõnas, et graafiliste elementide loomisel taheti olla lihtne, samas abstraktne. Üksikud vihjed, mis Convertali tööst tekkisid, andsid üldpildi. Eesmärk oli see tekstidega kokku siduda ja üheks looks vormistada. 

„Kõik algas graafiliste elementide põhisümbolist ehk märklauast. Märklaua kujundil on eesmärk sihtida ühte kohta just nii, nagu on Convertali teenuste eesmärk juhtida kasutajate tähelepanu. Sihtmärgist tulenevate vormidega sai ka edasi mindud ja neid täiustatud digivaldkonda sümboliseerivate elementidega, nagu kursorinooled, jutuaknad või otsingumootorid,“ tutvustas Neway kunstiline juht.  

„Sümbolite rohkus ja nende mänguline paigutus annavad edasi valdkonda iseloomustava visuaalse maailma,“ lisas Metsma. 

Raidma märkis, et talle endale tekitas enim rõõmu, et töö tulemusena tekkis neile juurde mitu uut ja seni kasutamata elementi. 

„Kui lõpuks tulemuse kätte saime, siis seal sees oli objekte, millele me enne ei osanud tähelepanu pöörata. Enne kui me veebi kätte saime, olime näinud ainult tõmmised, mis tundusid küll väga realistlikud, kuid polnud veel päris koduleht ja valmis asi. Seda kõike toimivana nähes sain veel topelt hea emotsiooni,“ tunnistas ta. 

Kogu protsess võttis aega kolm kuud. Mais 2019 saatis Raidma esimese kirja Newayle ja augustis saatis Neway talle vastu lingid uue CVI ja kodulehega. 

„Kui ma olen kellelegi soovitanud Newayd, siis üks asi, mille olen alati välja toonud, on ajaline kulu. Meie projekt püsis täpselt kolme kuu raamides. Ma olen oma klientidelt kuulnud erinevatest IT-projektidest, mille kestus on veninud lubatust mitmekordselt pikemaks. Newayl toimis kõik väga hästi, tulemused saabusid õigeaegselt ja see kõik muudab koostööle tagasi vaatamise täna väga meeldivaks,“ ütles Convertali juht. 

Kommentaar:

Muutust märkasin esimesena sotsiaalmeedias. Esimesena jäi silma see, et kogu nende kuvand oli muutunud kordades professionaalsemaks, tänapäevasemaks ja kogu see lähenemine kõnetas mind.

Kuigi ma teadsin Convertalit varasemalt pigem tegude järgi, siis uus veeb müüb neid minu arvates kordades paremini. Leht on puhas, stiilne ja hea disainiga. Mind kõnetas ka see, et nad olid välja toonud oma töötajate fotod ja selle rolli, millega nad Convertalis tegelevad. See annab mulle kohe tunde, et tegemist pole suvalise aadressi või infomeiliga, vaid ma näen, et kõik, kes minu, kui kliendiga toimetama hakkavad, on avameelselt oma nägudega väljas.

Heiki Sõmerik

Convertali klient / AdGorilla / Shoppa.ee

 

Vaata Convertalile tehtud tööd siit