Bränding või rebränding? Räägime mõlemast

Millal on õige aeg oma ettevõtet, toodet või teenust brändida? Millal on aga õige aeg rebrändida? Räägime brändingu ja rebrändingu teema lühidalt lahti.

Kui sa omad või töötad idufirmas või suuremas ettevõttes, siis üpris tõenäoliselt on bränding tulnud teemaks erinevates vestlustes töökaaslaste, partnerite või isegi klientidega. Millal on õige aeg brändida oma idufirma? Millal on õige aeg rebrändida oma ettevõte? Räägime selle lahti. Siin on peamised märgid, mis annavad vihje, et teie bränd vajab loomist või värskendamist.

Kõigepealt aga brändingu ja rebrändingu erinevustest. Bränding on värske start, mis käib tavaliselt käsikäes uue ettevõtte, toote või teenuse loomisega. See võetakse ette, et olla nähtavad, eristuda tihedas konkurentsis, positsioneeruda õigesti ja harida oma kasutajaid selle uue asja suhtes. Rebränding käib kaubamärkide kohta, millel on juba ajalugu, olgu need siis väiksed ettevõtted või suured korporatsioonid. Need on turul juba positsioneeritud ehk teisisõnu, nende sihtgrupp tunneb nad ära.

Idufirmade ja alustavate ettevõtete jaoks on bränding reeglina vajalik, kui äritegevus on kohe algamas ja mõistetakse oma identiteedis valupunkte või probleeme, mis ei võimalda oma potentsiaali täielikult ära kasutada. Äri kasvades võite hakata märkama, et bränd vajab erinevate kanalite vahel järjepidevust. Samuti saate aru, et teie brändi strateegia, visuaalne identiteet ja turundus peavad olema ühtlustatud, vastasel juhul ei edasta te oma brändi eesmärke selgelt ja arusaadavalt. Ja viimane, kuid mitte vähem oluline, teie kaubamärk ei eristu tihedas konkurentsis. Kõik need märgid viitavad sellele, et käes on aeg investeerida oma ettevõtte õigesse brändingusse.

Tehniliselt võttes vajab bränd värskendust umbes iga 8-10 aasta tagant, aga see ei pruugi olla alati nii. Sellegipoolest kipuvad rebrändid olema veidi jäigemad. Võttes arvesse, et brändid on juba positsioneeritud, võib selle identiteedi muutmine olla hirmutav. Kui aga toode või teenus on muutunud, soovite laieneda uuele turule, olete oma brändist välja kasvanud või see lihtsalt ei anna enam soovitud tulemusi, võib olla aeg kaubamärgi vahetuseks või värskenduseks. Rebrändingu käigus jääb reeglina brändi ajalugu ja põhiolemus puutumata, kuid selle saavutamine pole alati lihtne. Eesmärk on olla oma jälgijatele jätkuvalt tuvastatav, püüdes samal ajal suuremat tähelepanu ja haaret laiendada. See võib aidata uusi eesmärke saavutada ja efektiivsemalt kommunikeerida oma sihte. Kuigi mõnikord võib kogu kontseptsiooni ja identiteedi täielik muutmine brändile aga täiesti uue hoo anda. Kui olete valinud agentuuri, kellega koostööd teete, saate koos otsustada, millises ulatuses brändi parimate tulemuste saavutamiseks muudetakse. Strateegiline ja oluline otsus.

Niisiis – kui te soovite, et teie toode või teenus püsiks kõige kõrgemas mängus, on korralik, kaasaegne ja terviklik bränding ärikriitiliselt oluline. Miski ei edasta teie ettevõtte, toote või teenuse olemust paremini, kui hästi teostatud bränding. Kõik areneb ja muutub ning see, mis oli tõhus paari aasta eest, ei pruugi täna enam toimida. Või ei pruugi projekti alguspunktis tehtu olla enam piisav, et seda projekti käigus hoida, kasvatada ja arendada. Kui olete mõne ülalnimetatud punkti tuvastanud, soovitame kaasata brändistrateegid ja -disainerid, või veelgi parem, helistage meile, me aitame teid heameelega.

Vaata tehtud brändingu ja rebrändingu projekte

Bränding või rebränding? Räägime mõlemast
Bränding või rebränding? Räägime mõlemast