Bränding kui suurepärase loo jutustamine

Oma äri süvitsi mõistmiseks peate te teadma lugu, mis paneb teie äri südame põksuma. Suurepärane bränd ei alga tootest ega äriplaanist, see saab alguse loost.

Hea turundus toob inimesed teie toote või teenuse juurde. Kuid ainuüksi turundus ei too neid tagasi. Turundus ei loo sidet teie ja inimeste vahel. Seda teeb bränding.

Bränding toob teie kliendid tagasi ja elavdab teie toodet, ettevõtet, töötajaid ja kliente. Kui bränd on tugev ja ettevõte keskendub pidevalt väärtustele, mida nende lugu kehastab, võivad tooted või teenused saada osaks inimeste eludest. Parimatel juhtudel saavad need ettevõtted tegelikult mõjutada kogu ärisektorit või lausa tervet ühiskonda.

Brändi saab viia inimesteni veenvat lugu jutustades, mis ühendab põhiväärtused, unikaalsuse ja brändi stiili. Sellega näitab teie bränd, et mõistab nii iseennast kui ka oma tarbijaid ja kliente.

Põhiväärtused

Põhiväärtused on teie ettevõtte DNA ja vundament ning need aitavad teie lugu luua. Teised asjad teie ettevõttes võivad muutuda vastavalt tingimustele, turgudele ja andmetele, kuid teie põhiväärtused ei muutu. Põhiväärtused suunavad, kuidas te oma äri ajate. Need aitavad muutustele reageerida, kuid ei takista sealjuures teie ettevõtte arengut.

Põhiväärtuste määratlemine on oluline ja sama oluline on, et kõik inimesed ettevõttes sees neid mõistaksid. Kuid mitte alati ei ole need selgelt välja öeldud. Selle asemel näidatakse neid sageli ettevõtte toote, teenuse, innovatsiooni jms kaudu. Kuid lood, mida ettevõte endast räägib – sh oma töötajatest ja äri tegemise viisidest – aitavad neid väärtusi inimeste silmis määratleda.

Mõnel ettevõttel on põhiväärtused, mille toetamiseks on kliendid nõus kõrgemat hinda maksma. Põhiväärtuste olulisuse võti seisneb selles, et inimesed näevad end nende ettevõtete väärtuste taga, kelle tooteid nad tarbivad. Ja iga ettevõte on oma loo ja väärtuste taustal ainulaadne.

Ainulaadsus

Ainult teile omane müügipakkumine on midagi, mida peate oma brändis defineerima. Mis eristab teie toodet või teenust teistest? Miks on teie ettevõte oma klientide rahale väärilisem kui teie konkurendid?

Ainulaadne müügipakkumine on midagi, mille eest teie ettevõte seisab. See on midagi, mis tõstab teie ettevõtte teistest esile. Selle asemel, et proovida olla tuntud kõigega, seisavad ainulaadse müügipakkumisega ettevõtted millegi konkreetse nimel ja see saab selleks, mille poolest teid tuntakse.

Ettevõtted ja nende brändid peavad otsustama, mille järgi neid tuntakse. Liiga üldine olemine, püüdes kõiges hea olla, jätab ettevõtte selles valdkonnas konkurentsieeliseta. Teisisõnu, unikaalne müügipakkumine määratleb teie brändi niši. Lihtsamalt öeldes – kui otsustate pakkuda madalat hinda, ei suuda ega soovi te pakkuda täiendavaid hindu tõstvaid teenuseid. Kui otsustate pakkuda kõrgeimat kvaliteeti, ei konkureeri te hinnaga, sest see pole teie müügipakkumise niši põhjal võimalik.

Kui tegutsete konkurentsirohkel turul või kui teil on toode või teenus, mida on raske eristada, annab teie bränd võtme nišši jaoks, mille saate üksi hõivata.

Stiil

Igal brändil on oma stiil. Mõtestage see arusaadavalt ja joondage see oma looga. Stiil võib olla visuaalne, verbaalne, strateegiline või kontseptuaalne. See võib olla kindel värv või signatuurlaul või kindel suhtlemise viis. Need võivad olla üllatused, peen huumor või omanäoline loo jutustamise käekiri.

Teie brändi stiil võib ajas areneda ja muutuda. Põhiväärtused juhivad teie ettevõtte lugu, mis väljendab end nii brändi unikaalsuses kui stiilis. See ongi bränd. Bränd on kogemus, mis kajastub lugudes.

Kokkuvõte

Bränding ja turundus on loo jutustamise vormid, mis moodustavad eepilise koosluse ettevõttest ning nende toodetest või teenustest. See pidev vajadus oma lugu jutustada on üks selge põhjus, miks vajadus sisuloojate järele on kasvav. Lugude jutustajad, kirjutajad, sisuturundajad, SEO-spetsialistid, sotsiaalmeedia turundajad ja mõjuisikud ning isegi kliendid osalevad kõik jutuvestmises. Nad juhinduvad oma arusaamast nii selgesõnaliseltkui ka alateadlikult brändi põhiväärtustest, kogemusest, unikaalsusest ja stiilist.

//

Ära kõhkle meiega brändinguga seotud küsimustes ühendust võtta – kirjuta meile info@neway.ee või helista (+372) 666 7661