Kaks osa, mis üksteist täiendavad ja toetavad.
Mis on bränd ja mis on bränding? Neid on kirjeldatud kui võimalusi, kuidas aidata inimestel otsustada, millist toodet või teenust kasutada, või ka näiteks viisi, kuidas esitleda oma ettevõtte välimust. Lühidalt öeldes on bränd lubadus, bränding aga mõtteviis ja tegevused lubaduste elluviimiseks, mis seob äri kogu maailmaga, muutes selle oluliseks, atraktiivseks ja lõpuks kasumlikumaks.
Brändide loomine on ettevõtete jaoks tõeline väärtuse ja eristumise vedur ning tarbijate jaoks võimalus mõista ja juhtida valikuid, milliste toodete ja teenustega end oma igapäevaelus ümbritseda. Brändingu ja brändi definitsioone on palju ja erinevaid, teeme selle nüüd lihtsaks …
On olemas lihtne viis mõelda brändingule, tuginedes vaid kahele osale. Bränd ja kogemused. Need kaks osa eksisteerivad koos ja mõlemad täiendavad üksteist.
Meie defineerime brändi läbi küsimuse „Miks?”. Miks sa olemas oled? Miks sa ettevõttena hommikul voodist tõused ja hakkad tegema seda, mida sa teed? See on miski, mis sind käivitab ja see on miski, mida sa tahad, et inimesed sinust mõtleksid. See on miski, mida sa lubad tervele maailmale. See on see, mida te mõtlete. Seejärel on teine osa – kogemus. See on see, mida sa teed. See on tõestus. Selliselt te ettevõttena käitute. See moodustab selle, mida inimesed teist arvavad. Teod räägivad sõnadest valjemini. Meie mälestused koosnevad kogemustest ja need tulevad alati taas meelde, kui me millegi peale mõtleme.
Need kaks osa moodustavad tsükli, mis saab suunata ja määratleda, kuidas ettevõte maailmas ja inimeste meeltes eksisteerib. “Miks?” ja “Mida?”. Lubadus ja tõestus selle toetamiseks. Üks osa sellest, mida mõtlete, ja teine, mida teete.
Teie brändi “Miks” juhib teie loodud kogemusi. Teie brändi „Miks” on emotsionaalne idee, mis on suurem kui teie tooted ja teenused. „Miks“ on emotsionaalne ja kasu tõest, mis elab klientide ja töötajate meeltes ning on teenäitaja kõigele, mida bränd teeb.
Maailmas, mis on tulvil tohutust infost, peavad brändid seisma ühe asja eest. See annab põhjuse uskuda väliselt ja on juhtpõhimõte sisemiselt. Meie ajastu suurepärased brändid ei müü tooteid ja teenuseid, vaid midagi suuremat sh Apple müüb lihtsust, Harley Davidson vabadust, Nike veendumusi jne. Need on kõik inimese emotsionaalsed ideed, mida me tunneme ja mille sisse end ostame.
Kuid suurepärane “Miks” pole midagi, kui seda ei toetata. Rääkimine on odav. Kui pole tõendeid selle kohta, mida ettevõte lubab, liigub maailm väga kiiresti millegi muu juurde. Meie tähelepanuvõime on tänastes oludes erakordselt lühike. Seega tuleb veenduda, et kogemused oleksid tähendusrikkad ja sisukad.
Kogemused on need, mida me inimestena mäletame. Mõtle selle üle. Parimad (ja halvimad) kogemused, mis teil täiskasvanuna on olnud, on teie alateadvusse kustutamatult põlenud. Teie esimene võit, parim pidu, see hämmastav reis või erakordne õhtusöök. See pole brändingu loba, see on teadus. Nii töötab meie aju tegelikult. Tugevad kogemused loovad mälestusi. Äri ja ettevõtte seisukohast on see väga lihtne. Heade kogemuste pakkumine hoiab teie organisatsiooni olulise ja silmapaistvana. Halbade kogemuste pakkumine muudab teid ka meeldejäävaks, kuid täiesti valel viisil.
Ühetaolises, joondatud ja raamistatud maailmas on ainulaadne brändi kogemus ülitähtis. Brände määratletakse nende poolt saadud kogemuste järgi. Kohanemine, lojaalsus ja propageerimine on üles ehitatud sellele, et muuta inimeste elu tõeliselt paremaks, lihtsamaks ja kergemaks. Kui mõelda mõnele uuemale brändi eduloole nagu Slack, Deliverroo, Zoom, Spotify, Bolt, TransferWise, Veriff ja Casper, on nende kõigi ühine omadus see, et nad näitasid meile mõnusamat ja rahuldustpakkuvamat viisi igapäevaseks eluks, mis muutis ühtäkki “vana viisi” tüütuks ja aegunuks. Ja huvitav, paljudel juhtudel üllatavalt vähese reklaami või turundusega. Tõestus on kogemuses.
Bränd ja kogemused. Kaks osa, mis üksteist täiendavad ja toetavad. Bränd määrab suuna, vastab arusaamale ja teisendab äristrateegia käegakatsutavateks tegevusteks. Kogemus edastab selle, näitab meile, mis kinnistub ja mis mitte, annab ettevõttele tagasisidet, andmeid ja mõõdetavuse ning laseb lõpuks maailmal otsustada, kas miski saab olema osa meie igapäevasest kultuurist.
//
Ära kõhkle meiega brändinguga seotud küsimustes ühendust võtta – kirjuta meile info@neway.ee või helista (+372) 666 7661
We’re always open for a chat, so get in touch to find out how we can help.
We reccomend you to join our newsletter to be the first to know about our new projects and activities.
We’re always open for a chat, so get in touch to find out how we can help.
find out how we can help.